La crisi al sou

  • La crisi al sou

    crisisou

    N’Alicia ja té qui la guardi. És a dir, que la líder del PP, Alicia Sán­chez-Camacho, ja té nou guardià del missatge, nou director de comunicació, i per cert, amb molta mili. Fins al mes de novembre passat, el coordinador de Presidència i Comunicació del Partit Popular de Catalunya era l’experimentat, sempre discret i més que eficient Eladio Jareño, però ho va deixar per assumir de nou (ja hi va ser fins al 2007) la direcció de RTVE-Catalunya. El seu domini era tal que ara les seves funcions les assumiran dues persones: Marta Blasco com a responsable del gabinet de la presidenta, i com a nou director de comunicació un home que aquesta mateixa setmana s’ha incorporat al càrrec provinent de Madrid. Es diu José Manuel Martínez i és un català que ha treballat a la capital espanyola des de fa anys, més concretament com a director de comunicació d’un ministeri que és sinònim de comunicació de crisi: Sanitat.

    Segurament Ana Mato i la crisi de l’ebola ha estat el gran repte de Martínez en els últims temps. Però cal recordar que ell ja havia estat dircom del ministeri de Sanitat en temps de Celia Villalobos i la crisi de les vaques boges. Anava ensenyat, doncs. Això sí, amb la malaguenya es va trobar amb tot un animal polític i comunicatiu de ministra, mentre que amb la crisi de l’ebola es va trobar amb una política que tenia pànic a comunicar. Fàcil no ho va tenir (excepte en el més plàcid període de la ministra Ana Pastor), i ara tampoc no serà el cas amb Sánchez-Camacho, en aquesta ocasió segurament per ser l’extrem oposat a Mato en això del comunicar. Les crisis amb ella són d’un altre tipus. Així que Martínez tindrà la feina que se li va girar durant anys a Jareño per mirar de contenir-la.

    Periodista format a la UAB, Martínez va treballar abans de reincorporar-se al ministeri amb Mato a mitjans com la televisió balear IB3 i el diari La Razón, aquí com a cap de Continuïtat. I ara assumeix el lideratge a l’ombra d’una comunicació del PP català que ha estat lligada durant anys, històricament, al concepte comunicació de crisi, amb molts moments convulsos i lideratges controvertits en molts casos discutits internament i molt poc considerats pel conjunt de la societat catalana. Però per a Martínez això no és cap sorpresa. Coneix bé el partit. I ja havia estat el responsable de comunicació d’Alberto Fernández Díaz, actual líder del partit a l’Ajuntament de Barcelona. A Moncloa el tenen molt ben considerat i en saber-ne el nou destí, la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría va arribar a dir: «¡Pagueu-li bé!». Cal, quan la crisi et va en el sou.

    (Per llegir l’article a EL PERIÓDICO, cliqueu aquí)