Energies renovades

  • Energies renovades

    En la Joventut Socialista de Catalunya (JSC) n’hi ha del més alt nivell que es mouen per internet com un peix a l’aigua. És el cas d’Aroa Arauzo, la seva secretària d’organització i finances, a més a més de secretària de xarxes socials del PSC juntament amb Jordina Freixanet. Arauzo, mà dreta de Javi López, primer secretari de la JSC, forma part, amb ell i alguns altres, com la regidora a Barcelona Sara Jaurrieta, de la generació més jove de dirigents del PSC. La majoria, de menys de 35 anys, un segment d’electorat en què el PSC en les últimes eleccions catalanes va quedar relegat a la quarta opció, per darrere de CiU, ICV i ERC, per aquest ordre.
    Per això en el seu pròxim congrés la JSC es proposa impulsar el lema Energies renovades. Segons admet un dels seus dirigents, «és una dedicatòria verda», per ecologista. La fuga de vot a ICV entre els joves és un dels seus autodiagnosticats grans mals. «Però no només hem perdut per aquesta via –destaquen–; la sagnia de vots també la patim cap a CiU i el PP, Plataforma per Catalunya o Ciutadans». Menys amb ERC, que fa anys es plantejava com a prioritat estratègica aquest front, amb tots.
    López, que forma part del secretariat permanent del PSC, compost per una dotzena de dirigents que es reuneixen quinzenalment amb el líder Pere Navarro, comparteix amb el seu company de files Jaume Collboni un vincle, via parella sentimental, amb el món de la producció audiovisual i la tele. D’aquí ve, potser, la seva connexió amb cert sentit del ritme i amb l’afició al zàping de la societat actual, i molt especialment dels molts ciutadans enganxats a la xarxa, descrits per Fernando Polo i Juan Luis Polo en el seu recent llibre #Socialholic: «La gent vol ser seduïda, votar algú que els sàpiga atraure». Ell i els de la seva generació al PSC veuen clar que el partit necessita «definir discurs, fer-lo més nítid i diferenciar-lo dels seus antagonistes i les seves agendes». S’explica així que ara tinguin com a ídol de referència el candidat francès a la presidència François Hollande. Ell, sol davant del perill d’Angela Merkel.
    Antagonisme, mitjans i agenda. D’aquí ve la coincidència «buscada» del seu congrés amb el de CDC, del 23 al 25 de març: «Ni que sigui per contrapunt, guanyarem quota de pantalla en els informatius de la tele i en la majoria de mitjans». I allà tenen previst plantar-se amb el lema Energies renovades, amb una estètica «retromoderna» que els faci atractius al públic en què aspiren a fer diana.

    (Per llegir l’article a EL PERIÓDICO, cliqueu aquí)